Kako pisati blog?

kako pisati blog

Zasigurno su vas već upoznali sa činjenicom da pisanje bloga na web stranici poboljšava SEO, tj. povećava vidljivost na tražilici. Naravno, to ne znači da ćete napisati običan tekst iz svoje glave i staviti ga na web. Iako, većina ljudi ne zna kako pisanje bloga utječe na poslovanje, što to prethodi pisanju bloga te kako izgleda takav tekst – svejedno se upuštaju u ovaj proces.
U nastavku teksta ćete saznati glavne smjernice koje će vam dati odgovore na pitanje – kako pisati blog na web stranici?

Istražite ključne riječi

Kako bi znali što se to najviše pretražuje na web tražilici, a relevantno je za vaše poslovanje, potrebno je napraviti analizu ključnih riječi. U tu svrhu pomoći će vam besplatni online alati, poput Ubersuggest-a, gdje ćete unijeti određene riječi vezane za vaše poslovanje. Alat će vam predložiti ideje za ključne riječi i opseg pretraživanja istih, a ti vi ćete, na temu onih koje se najviše pretražuju, pisati blog. Potrudite se da ključne riječi s najviše pretraga uključite u naslov bloga te uvodni dio teksta.

Umetnite fotografije

Fotografija je ono što prvo privuče pažnju korisnika, stoga si dajte truda oko odabira ili kreiranja istih. Ukoliko nemate vlastite fotografije, preporučujemo korištenje stranica sa besplatnim fotografijama, poput Pexels, Pixabay, Unsplash i sl. Jednu fotografiju svakako umetnite na početak bloga, a ostale po potrebi unutar teksta ili na kraj, u galeriju. Obratite pozornost na naslov fotografije, koji bi trebao odražavati tematiku bloga i alt text koji treba također treba sadržavati ključne riječi.

Kreirajte podnaslove

Zbog lakšeg snalaženja korisnika po blogu, odnosno vizualnog isticanja najvažnijih točaka teksta, preporučljivo je korištenje podnaslova (H2). Podnaslovi mogu biti nastavak na naslov bloga, odnosno odgovori. To znači, ukoliko ste naslovom postavili pitanje – u podnaslovima ćete dati odgovore. Ovaj način doprinosi lakšem čitanju bloga i jasnoći teksta, čemu se korisnici uvijek razvesele. Potrudite se da podnaslovi budu kraći i što konkretniji.

Dodajte linkove i poziv na akciju

Kako bi SEO dobio još veću ocjenu, preporučuje se umetanje tzv. interlinkova (linkovi usmjereni ka drugim stranicama) i backlinkova (linkovi koje druge web stranice usmjeravaju ka tebi). Sadržaj koji se nalazi na drugim web stranicama bi trebao biti relevantan vašem sadržaju. Tražilice još više nagrađuju ukoliko je web stranica koja vas preporučuje visoko rangirana, u smislu optimiziranosti.
Poziv na akciju je važan pri svakom postu, kako na društvenim mrežama, tako i u blogovima. Na taj način potičete korisnike da poduzmu određenu radnju, npr. kontakt ili ispunjavanje upitnika, što rezultira mogućim pozitivnim ishodom u vašem poslovanju.

Ukoliko trebate dodatne savjete o pisanju bloga ili stručnu osobu koja će to raditi umjesto vas – kontaktirajte nas.